Friday, August 14, 2009

Untitled





Oh Gosh!!
This is the sick season!!!
I fallen sick too...T.T
3 days didn't go to school
exam is coming
so i try to make use of this time
to do some revision
but got no mood coz keep on coughing
the heavy cough made me whole body pain
So..i decided play de self shot
my brother was not around
no one can be my good camera man
I hv to help my self

生病的季节 !我也凑上一份。
三天没去上学,原本计划利用这段时间
准备下星期的考试,但是吃了那些“迷幻药”
搞到我浑身无力,不能集中精神。。。
加上严重的咳嗽,咳到我全身都疼痛。。
真是痛苦极了!!!
为了减少痛苦,
我玩自拍, 苦中作乐一番。
我Ah ko现在出外读书,
没人当我的摄影师了,
我要学习自拍,
才能有好照片自恋自恋~

Some of my homework~calligraphy
一部份功课~中楷


In this 3 days "quarantine", I slept a lot. the only good thing i did was,
I spent a few hours searching my brother's SPM buku rujukan
and selected some tat my brother recommended to lend to my friend.
Although the time for SPM is quite short,but I still hope those books can help
my friend to score extra AAAAAAAAAA+++++
So, if the books really help him,
when he goes to Cameron Highland he will have
to buy me some sweet strawberries .. Yum yumm!!

在这三天“隔离”期间,我除了睡还是睡...Zzzzzzzzzzzzz...
唯一做了一件较有意义的事就是,
把我哥已经封起来的SPM参考书从store room拉出来~
再选出一些他所说的比较好的,借给我那位即将要考SPM的朋友。
虽说现在离SPM的时间也不远了, 但我还是希望这些参考书
能够帮这朋友加多几个AAAAAAAAAA+++++
如果真的帮到他的话,我一定要他去金马仑时探佳人时,
买多多红草莓答谢我!






我发现我哥的参考书多得惊人!
这只是一部份吧了, 其他的我懒得去找。
这些书大部份都是我那三位当老师的姑姑买给他的。
其中一些还是老师专用的非卖品呢!
可惜我那Lazy Ah ko没什么会珍惜,
全都是做了一两页就没做了~
很多本还是新新像没摸过似的。
真的可惜!

OMG! i discover my brother has so many buku rujukan!
This is only part of it, the rest i m lazy to go through.
most of this books were given by my 3 teacher aunts(my dad's sister)
some are specially for teachers use only and not for sale!
but my lazy Ah ko seems like did not appreciate it.
many of the books he just did only one or two pages.
some of them still look new like he never touched it.
walao! wat a waste!!!



First time I try this milo balls with Dutch lady choc milk~
Ermmm........ taste delicious! Thanks Jmwcs..^^


我去关丹歌咏比赛,临上巴士时,有人送来一盒他所谓的“润喉糖”。
糖果外面还有一张鼓励的纸条,叫人看了真觉得好笑又感动。。
讲到这位朋友,我一定要在这里提提他~
我一进sms不久就懂他了,他原本是我同学的死党。。
他外表看起来整个大哥样,可每次看到我他都不敢看我。

从年头他就开始不间断的传简讯给我~
有问候,有笑话,有废话,有歌词,有情诗,
有时还会怒气冲冲的向我complain某某人~
虽然他十封信息我只回他一封,虽然大多数他都在自问自答。
可是不管我的态度如何,他就是没有放弃过发信息来。
其实, 每次看完他的信息,一定会让我会心一笑!

因为他有时真的很funny, 他知道我多数不理他,
于是他会扮正经问你一些东西。。引你回他。。
当你回复他时,他那半癫ngong无厘头的鬼样就跑出来了!
他个子不高大,可是每次都说要保护我~
好像我处在高度危险区酱 =.=
每次我有什么事情,有时他或他的朋友在哪见到我,
他一定来信问问八挂一番,哪怕你对他不理不睬!
渐渐的...他就变成像我的老朋友一样...

我这次生病了没去上学,除了某人之外,
他是唯一一个天天讯息问候我的人~
他问我是不是喉咙痛引发生病,
他跟我说我order的pasta他替我付钱了,
他说pasta不好吃不够味, 星期一有得补回,所以我还可以尝到~
他帮我算说我有几多天没去上学了,
他通知我星期六有补课....
他说他会天天信息我直到我病好为止...
他讲这些东西时,我很多时都没复他...
可是...
我心里却是非常非常的感激他...

一般 男生都很现实,如果发现这个女生没什么chance,
他们都不会再花时间在她身上了,觉得浪费时间。
然而这个朋友,不管晴天雨天,风吹雨打,
他还是一样把我当朋友~
虽然他不是斯文有礼型,
也不是高大帅哥型,
没关系,只要有一颗真挚的心就够了!



My first gift necklace~
It is very meaningful for me.


Just trimmed my hair...

*******************************************************



18 comments:

JuzWalkBy said...

你那位朋友看到一定感动死人(T.T)...

你家好像开书店的So Many Books 1...

Jiaxin said...

哇!怎的好多。

好好照顾身体健康呢!

Jiaxin said...

*真的好多

Jocelyn Jshin said...

我的病也才刚刚好~
哇,好多书哦!

Kishia Mae said...

nice photo~~

still sick??

get well asap^^

joshuatly said...

must take care oh! Getting dangerous and dangerous liao... everyone is getting all sorts sick, spreading all sorts of viruses around...
Wah, timothy got so many books de ah!
a doubt he even recognize those books... LOL
and all the best oh~
bday coming soon right!?!
But i dont think i will able get a gift for u since i dont really have time to go out and find those things... Hehe
take care and god bless

WeiYew_Tan said...

你哥的參考書還超多的...

XiaoGao said...

书展@.@ 酱多..变态的...

ei y nid translate 1?

ur calligraphy nt bad wor XD

龟头@Kenny Sim@恺俊 said...

walau...your books really makes me have nightmares.......recall of how terrible my study life was...


take care of yourself....

especially nowadays......

i was sick for 1 week, and finally i went to hospital to check wether i have A h1n1 or not...luckily not...~~~~~

♥Shasha Chin♥ said...

Juzwalkby,
是应该要谢谢他他一下的...

Jiaxin,
谢谢关心!

Yorokobi,
欢迎你到来!
你也要保重哦!

♥Shasha Chin♥ said...

Kishia,
Getting better now..
I went to skul today..Hw abt you?

Joshua,
You hv to take care too~
My bday you dun have to send me anything..but sms for greeting me you can made it gua? I wan u to be de first to greet me..if u r de second or..... then i hv to tenda u..hehe!

刺猬博客~哦屁~
是咯..超...多!!!

♥Shasha Chin♥ said...

Xiao gao,
书多变态?唉!你变了!变坏了!
你都不像以前我刚认识时的你。。。单纯。。善良。。
..then why you use 2 languages to leave comment?

Kenny,
Yea..we all must be very careful..
my school had 3 confirmed cases H1N1..

蕴艾 said...

那你要好好照顾身体咯!

JuzWalkBy said...

xiao gao y translate?
Got reason 1...>.<
one SPECIAL reason...XD
HAHAHAHA

XiaoGao said...

juzwalkby
lol u knw the SPECIAL reason then? =.=

半生熟
变了..变坏了=P

...
其实...我知道某些事变了...但,我真的很想知道...什么变了...可以告诉我吗...

JuzWalkBy said...

Act like don know wat happen a...
if really don noe ask 半生熟...
HAHAHAHAHAHA..

XiaoGao said...

ape? wad act =.=
u macam knw many thg de..

〤Ecl!5oNz™〤 said...

你的书我看了都会噩梦吧... XD
多休息啊...
最近不少人病了... Orz