Saturday, April 25, 2009

…四月天…

这个四月,忙到昏...@@...但开心!
mini concert,Choir competition(Kuantan),
金马仑州际诗歌朗诵比赛...

回想之前每天放学后须留校练歌咏至傍晚,
回到家又要赶补习,补习完毕又得去练习诗歌,
练完回来还要赶做功课,往往做到深夜......
第二天闹钟一响,拖着极之疲惫的身体去学校~
累得受不了时还忍不住埋怨...

呼!!!现在这一切终于告一段落了!
不过, 才一两天,现在却又有点怀念起那种忙到疯的日子了........

四月~虽不是我的生日,
但却收到不少礼物~
那时没时间真正道谢,在这里要跟他们再次说声:
谢谢谢谢!Thank you very much~

*在金马仑时Emmeline介绍我听陈绮贞的<鱼>。
  我把它放入手机里,不时开来听,越听越好听~
  现在把它放在这里和大家一起分享。。。
 (老歌暂停)

*注*最近换templete, 还没时间去连接一些“老博友”的blog~
   希望大家不要介意... 迟点我会通通跟你们连接~
   不会忘记你们的l啦!  

A picture paints a thousand words~
So i decided to post some photos to 
show what happened and my activities  this April~
But the photographer's skill is too bad!!!
So many of the photos are not clear@.O
Anyway~ it is better than having nothing...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
















四月一日April fool,我校英文学会搞创意,帮学生
送礼物~  亿文,lemon送我汽水lollypop..
mamee忘了谁送的...最大包那个是情诗王子送的~
还有一些已请同学吃完了...















        我Ah ko第一次工作,四月领了血汗钱,
        很大方地买了我的最爱请我吃~















这个送球人,在一次短讯里问:
如果今天是偷窃日,你会想从我这里偷走什么东西?
我随意答:篮球咯,酱子就不必每次要打篮球要麻烦
我班男生去跟别班借...没想到过几天,这粒球就送到我班来~
这件事在我班引起一片哗然!!我收不是,不收也不是...
我收他们就很幼稚地认定我接受他,我想把它退回去又怕
hurt到他......最后我决定收下,因为我相信,我们的友情
不会因为一粒篮球的gossip而被影响这么脆弱的。
















我老师看了我的blog,以为我的bow真是因为mini concert
勤练过度而拉断了~于是送我这支好几百块的新bow。
我跟他说送东西要有理由我才收~
他问我几时生日,我说还要很久...
他说没关系,这是提早的礼物.。
我问他做么送我酱贵的东西,
他说有condition的...
我问什么,  他说: Practise more!















我们choir的 former pianist Joshua koko, 
把去年的比赛亲手制作成一个DVD, 
这是他趁我们练习时来探班送我的~















虽然我们的choir今年还是屈于亚军, 但团员之间
的友情从陌生到难分难舍...这都是经过时间,
一点一滴的建立起来的~
就像我们的 dear conductor常讲的:
Love all u guys !!
(不用找,前排右起第4个那个傻婆就是我啦~XD)














 
                                *讲台*         

   













                         ~大人物剪彩~















  小学组~四个小男生朗诵“超人”,令人叹观为止!
















             *小女生天真可爱的在朗诵*















              *马来同胞的朗诵让人感动*















                   ~在台下观赏的我们~















       *趁着interval时,我们去作最后的练习*















            *站好来,深呼吸...培养感情*















       * 开始~笑,不管真笑假笑就是要笑!*















                      ~声音要清晰~















                   ~动作要一致~















                      *来张正经合照*















                          *再来一张*















                       ~ 快点,笑累了!~















                       得奖者大合照















              ~我们县的代表和带队老师~















                       ^开心的一刻^















带着金马仑的鲜花,奖杯,奖状和回忆~
准备回家了。。。
















           ~好了,是时候说再见了,tata!~


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

25 comments:

BoonHao said...

中学生活过得很充实哦
有少少羡慕你叻~ 哈哈
忙完后好好休息吧
为接下来的继续冲刺 ^^

XiaoGao said...
This comment has been removed by the author.
XiaoGao said...

wah sha, famous in skul ^^ geng!

choir n sajak both u take? @.@

practical tcher gone, mis 'em...

Jocelyn Jshin said...

你的生活好充实哦!
我的虽也充实,但不够你的~

Yip.Mf said...

great life!

♥Shasha Chin♥ said...

文豪,
哦,接下来要忙考试了...

Xiao Gao,
which teacher do u miss?

花仙子,
嘉欣是吗?@@ 换名了?

宝宝kyeritz<
hehee... i think so...

XiaoGao said...

u knw tcher norazmah? or hidayah? they treat me so gud. they tel me tat im jz like their little brother

Spiral Riynn said...

After reading yr blog that's something I wanna ask, Leon has a blog?

冒牌周武王ΨomsΨ said...

才女~~~

http://gorilla-oec.co.nr

changed url ^^

AZ said...

哈哈,
你那种心情我也可以体会呢,
我去年也是随学校的乐队去比赛,
大家都玩得很开心^^

AZ said...

哈哈,抱歉啦,
我最近比较忙呢,
在处理入学和贷款的事情,
迟一些就比较有空了^^

〤Ecl!5oNz™〤 said...

中学的生活真的很爽... XD
令现在的我好怀念... >.<

蕴如 said...

忙得开心,值得!

MCF said...

What is the song name that u played violin in
the school? Very 'ying' ~!

windz said...
This comment has been removed by the author.
黄粉 said...

walau,酱美的球,真是浪费. . .

♥Shasha Chin♥ said...

黄粉,
你指的浪费。。。是说那粒球没有送给你吗?XD

♥Shasha Chin♥ said...

niname,
Palladio and conon in d

Spiral riynn,
i dun think he has any...

♥Shasha Chin♥ said...

阿狮,
好,有空要常来哦!

Edisonz,
学院的不错啊。。。

蕴如,
我也酱觉得咯!

oms,
noted^^

xiao gao,
sorry i dunno both the teachers. ijz noe Nama sy ree...

♥Shasha Chin♥ said...

Eh xiao gao~
Ya! suddenly i thought of Cikgu Hidayah~
she was our replacement teacher b4...
she is a gud n tolerent~

♥Shasha Chin♥ said...

Sorry~she is a gud n tolerent teacher ^^

xiiao y said...

丫丫...
你不错1下下的~~
and 1的篮球都有人送...
那个人肯定很有钱1下下的...

XiaoGao said...

yup. thx 4 ur praise on her^^
aligato kosaimasuta~~

joshuatly said...

eik, seems that i had miss a lot of your previous blog post woh... i never wonder you blogged about this till today...
what a shame...
wakaka
wah, leon is so good oh....
im wondering that i got chance to continue learn my grade 8 from him a lot or not...
miss him so much...
and the group photo of choir... would you mind to send to original one for me?
I wanna have a look...
wakaka (see im so sampat)
please send to my email which i will post it on next comment.
thanks in advance

joshuatly said...

joshuatly@gmail.com

please delete this comment after viewing cos i wanna avoid exposing my email address to the public and those stupid spammers come and spam my inbox gao gao...

thanks ya